Megfelelő keréknyomás

A gumiabroncs megfelelő nyomáson való üzemeltetése legalább olyan fontos, mint a motor beállítása, de nemcsak gazdaságossági szempontból. A megfelelő nyomással az abroncsok hosszabb életűek, üzemanyagot takarítunk meg, növeljük a kezelhetőséget és megelőzhetjük a baleseteket.

A legjobb, ha minden második tankolásánál ellenőrzi és utánfújja abroncsait. Ez gyártók által javasolt intervallum. Egy abroncs általában fél-, egy kilónyi levegőmennyiséget veszít egy hónap alatt. Meleg időben ez ennél jóval több lehet.

Gépjárművének légnyomásával kapcsolatos információit a gépjármű használati kézikönyvben vagy magán az abroncson találjuk meg.

A légnyomás értéke alapvetően befolyásolja az iránytartást, az egyenletes gördülést,

a fékező- és vonóerő átadást és a futásteljesítményt.  Ha a jármű az előírtnál alacsonyabb nyomású gumiabroncsokkal üzemel, az lényegesen megváltoztatja a jármű egyes menettulajdonságait, többek között a kanyarstabilitást, az oldalkúszási tulajdonságokat, a jármű alá- vagy túlkormányozottság tulajdonságait stb. Ezek együttes hatásaként a jármű vezetője adott esetekben – például erős oldalszél, kanyar, hirtelen irányváltoztatás stb. – bizonytalanná válik, és az is előfordulhat, hogy nem tud ura maradni járművének.

Az alacsony nyomás a gumiabroncs alkatrészeinek felmelegedéséhez vezet és az ez által okozott károsodás maradandó és akár gyors nyomásvesztést is, okozhat.  Ha a gumiabroncs belső légnyomása magasabb az előírt értéknél, a gumiabroncs talajjal érintkező felülete lecsökken, ami ugyancsak lényeges hatással van a tapadási és egyéb menettulajdonságokra. Az abroncsok légnyomását rendszeresen / kéthetente / ellenőrizni kell / pótkereket is /! Az ellenőrzéseket mindig “hideg” abroncson kell elvégezni. Hidegnek tekinthető a gumiabroncs, ha már 2-3 órája nem üzemelt, vagy ha csak 2-3 kilométert futott nagyon alacsony sebességgel.

Fontos, hogy ne felejtsük el a szelepsapkák alkalmazását. A szelepsapka olyan legyen, amelyben van tömítés is, hogy biztosítsa a légzárást és védje a szelepet a szennyeződéstől.

A kerekek nyomása befolyásolja környezetünket! Sokkal kevesebb gumiabroncs kerülne a szemétdombokra, ha többen ügyelnének a helyes keréknyomásra. Statisztikai adatok szerint a járművezetők 10-50% kerék élettartamvesztést okoznak a keréknyomás rossz beállításával. A puha, kisnyomású kerekeken történő lassabb haladás a többletfogyasztást okoz: Sokkal több energiát pazarolnak, ha nincsenek felfújva rendesen. Emiatt a nyomás pontos beállítása a mindennapokban kis dolog, de környezeti hatását tekintve óriási jelentőséggel bír.

©2017 - Gumibox.hu